Τρίτη 27 Μαΐου 2014

Ερωτήματα από εσάς!


ΠΟΤΕ ΓΙΝΕΤΑΙ Η ΕΞΕΤΑΣΗ Β-ΧΟΡΙΑΚΗΣ ΓΙΑ ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΗ ΕΓΚΥΜΟΣΥΝΗΣ;

ΕΡΩΤ.: Καλημέρα, κ. Βάτζου. Προσπαθώ εδώ και 2 χρόνια να μείνω έγκυος. ... έχω κύκλο σταθερά κάθε 40 μέρες ... Σήμερα έκανα τεστ εγκυμοσύνης, είναι η 30ή μέρα του κύκλου και βγήκε αρνητικό. Είναι νωρίς, για να είναι έγκυρο το αποτέλεσμα? Σε περίπτωση, όμως, που όντως είναι αρνητικό, τί μπορεί να φταίει από την στιγμή που είχα επαφή τις γόνιμες μέρες? Ποια μέρα μπορώ να κάνω εξέταση χοριακής; Ευχαριστώ.

ΑΠΑΝΤ.: Καλησπέρα. Εξέταση β-χοριακής δεν έχει νόημα να κάνετε πριν τις 10 μέρες μετά τις γόνιμες. Να ξέρετε ότι σε κάθε κύκλο οι πιθανότητες σύλληψης είναι περίπου 25%.
-------------------------------------------------------------
ΕΞΕΤΑΣΗ Β-ΧΟΡΙΑΚΗΣ ΓΟΝΑΔΟΤΡΟΠΙΝΗΣ 4 ΗΜΕΡΕΣ ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΗ ΠΕΡΙΟΔΟ

ΕΡΩΤ.: Καλημέρα σας, θα ήθελα να κάνω μια ερώτηση σχετικά με ένα γυναικολογικό θέμα. Έκανα την εξέταση αίματος για την β χοριακή γοναδοτροπίνη, ώστε να διαπιστώσω αν είμαι έγκυος. Την έκανα όμως 4 ημέρες πριν την αναμενόμενη περίοδο. Βγήκε αρνητική. Πόσο % πιστεύετε είναι αξιόπιστο το αποτέλεσμα; Σας ευχαριστώ.

ΑΠΑΝΤ.: Καλησπέρα, καλό θα ήταν να επαναλάβετε την εξέταση 1 μέρα μετά την αναμενόμενη περίοδό σας.
-------------------------------------------------------------
ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΣΠΑΣΕΙ Ο ΠΑΡΘΕΝΙΚΟΣ ΥΜΕΝΑΣ - ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΑ ΕΞΩΜΗΤΡΙΑΣ ΚΥΗΣΗΣ;

ΕΡΩΤ.: Καλησπέρα σας. Θα ήθελα να σας ρωτήσω εάν υπάρχει πιθανότητα εξωμήτριας εγκυμοσύνης σε περίπτωση που δεν έχει σπάσει ο παρθενικός υμένας και υπάρχει σεξουαλική επαφή με προφυλακτικό (και μερικές φορές χωρίς προφυλακτικό).

ΑΠΑΝΤ.: Καλησπέρα. Η πιθανότητα εξωμήτριας κύησης δεν σχετίζεται με τον παρθενικό υμένα, αλλά με αδυναμία του γονιμοποιημένου ωαρίου να περάσει από τη σάλπιγγα μέσα στη μήτρα. Σε περίπτωση επαφής χωρίς προφυλακτικό, είτε με άτρητο, είτε χωρίς παρθενικό υμένα, υπάρχει πιθανότητα σύλληψης και φυσικά μετάδοσης λοιμώξεων.
-------------------------------------------------------------
ΔΙΑΦΟΡΑ ΕΞΩΜΗΤΡΙΟΥ ΚΥΗΣΗΣ ΑΠΟ ΒΙΟΧΗΜΙΚΗ ΚΥΗΣΗ

ΕΡΩΤ.: Θα 'θελα να ρωτήσω αν η εξωμήτριος κύηση είναι ίδια με την βιοχημική αποβολή... Αν έχουν την ίδια βαρύτητα ως αποβολές για μετέπειτα εγκυμοσύνη είτε άμεση είτε έμμεση!!!

ΑΠΑΝΤ.: Καλησπέρα. Πρόκειται για δύο τελείως διαφορετικές περιπτώσεις. Η εξωμήτριος είναι η κύηση, όπου το κύημα αναπτύσσεται εκτός μήτρας, είναι δυνητικά επικίνδυνο και έχει μια μικρή πιθανότητα επανάληψης στο μέλλον. Η βιοχημική κύηση ή αποβολή είναι μια εγκυμοσύνη, όπου υπάρχει μόνο αύξηση της β-χοριακής μέχρι ένα μικρό νούμερο, χωρίς να φαίνεται και χωρίς να έχουν σχηματισθεί εμβρυικά στοιχεία.
-------------------------------------------------------------
ΣΑΛΠΙΓΓΟΓΡΑΦΙΑ ΚΑΙ ΥΣΤΕΡΟΣΚΟΠΗΣΗ

ΕΡΩΤ.: Καλησπέρα. Θα ήθελα να ρωτήσω αν μπορεί να γίνει εξέταση ταυτόχρονα Σαλπιγγογραφία και Υστεροσκόπηση! Ευχαριστώ.

ΑΠΑΝΤ.: Καλησπέρα, η σαλπιγγογραφία είναι μια εξέταση κατά την οποία εγχύεται ένα σκιαγραφικό υγρό από τον τράχηλο και με ακτινογραφίες που λαμβάνονται βλέπουμε τη δίοδό του μέσα από τη μήτρα και τις σάλπιγγες. Κατά την εξέταση αυτή η γυναίκα είναι ξύπνια. Στην υστεροσκόπηση εισάγεται μία κάμερα στην κοιλότητα της μήτρας για έλεγχο αυτής. Πρόκειται για δύο τελείως διαφορετικές διαδικασίες που δεν συνδυάζονται. Γίνονται χωριστά.

------------------------------------------------------------- 
ΑΝΩΜΑΛΙΑ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΟ

ΕΡΩΤ.: Καλησπέρα. Έχω καθυστέρηση περίπου 10 ημέρες, ενώ πριν 6 μέρες περίπου είχα κάτι καφέ εκκρίσεις που δεν κράτησαν πολύ. Έκανα και ένα τεστ clear blue και βγήκε αρνητικό. Πριν 2 εβδομάδες ... πήρα αντιβίωση για 3 μέρες, παυσίπονα και χάπια medrol. Σε τί μπορεί να οφείλεται η καθυστέρηση?

ΑΠΑΝΤ.: Καλησπέρα. Η ανωμαλία στην περίοδο, μπορεί να οφείλεται σε ορμονολογικούς λόγους, ανατομικούς ή και ψυχολογικούς. Όπως και να έχει, θα πρέπει να αποκλείσετε τους δύο πρώτους. Το πιθανότερο, πάντως είναι να επανέλθει η περίοδός σας. Καλό όμως είναι να εξεταστείτε.
-------------------------------------------------------------
ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΚΑΙ ΚΑΦΕ ΕΚΚΡΙΣΕΙΣ ΑΝΤΙ ΓΙΑ ΠΕΡΙΟΔΟ

ΕΡΩΤ.: Γεια σας! Θα ήθελα να κάνω μια ερώτηση. Γενικά, έχω ασταθή κύκλο. Μου έχει καθυστερήσει η περίοδος και εδώ και τρεις περίπου μέρες έχω καφέ αίμα αντί για κοκκινωπό. Πάντα χρησιμοποιούμε προφυλακτικό με το αγόρι μου!!!! Αλλά έχω ανησυχήσει τώρα. Μπορεί να είναι κάτι παθολογικό?

ΑΠΑΝΤ.: Καλησπέρα. Οι καφέ εκκρίσεις πριν ή και μετά την περίοδο μπορεί να οφείλονται σε κάποιο πολύποδα ή γενικώς σε κάποια παθολογία. Δυστυχώς, δεν μπορώ να σας απαντήσω πιο συγκεκριμένα, αν πρώτα δεν σας εξετάσω.
-------------------------------------------------------------
ΚΟΛΠΙΤΙΔΑ - ΛΗΨΗ ΥΠΟΘΕΤΩΝ - ΚΑΨΙΜΟ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ - ΔΙΑΦΟΡΑ ΑΠΟ ΚΡΕΜΕΣ

ΕΡΩΤ.: Καλησπέρα! ... μετά την χορήγηση αντιβίωσης, εμφάνισα κολπίτιδα. Ο γυναικολόγος μου σύστησε λήψη 2 υποθέτων Travogen μέσα σε δύο εβδομάδες. Την πρώτη φορά που εφάρμοσα το υπόθετο, ένιωθα έντονο ''κάψιμο'' στην περιοχή και την επόμενη μέρα παρατήρησα διασταλμένα τα μικρά χείλη και ανοιχτά. Αυτό μπορεί να προκαλέσει κάποια ανατομική παραμόρφωση? Και επίσης ποιά η διαφορά των υπόθετων από τις κρέμες ? Ευχαριστώ πολύ εκ των προτέρων για την απάντησή σας!

ΑΠΑΝΤ.: Καλησπέρα. Ούτε οι κρέμες, ούτε τα υπόθετα μπορούν να σας προκαλέσουν παραμόρφωση ή άλλη βλάβη. Η διαφορά των πρώτων από τα δεύτερα είναι στην ουσία που περιέχουν και πως προτιμάμε να τα χρησιμοποιούμε.
-------------------------------------------------------------
ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΓΟΝΙΜΩΝ ΗΜΕΡΩΝ

ΕΡΩΤ.: Καλησπέρα, γιατρέ... Ήθελα να ρωτήσω πότε είναι οι γόνιμες ημέρες... Τελευταία περίοδος μου ήταν 24 Φλεβάρη.

ΑΠΑΝΤ.: Καλησπέρα, οι γόνιμες μέρες είναι 2 πριν και μία μετά την ωορρηξία. Για να υπολογίσετε τη μέρα της ωορρηξίας, θα πρέπει να έχετε ένα σχετικά σταθερό κύκλο και να υπολογίσετε 14 μέρες πριν την αναμενόμενη περίοδο.
-------------------------------------------------------------
ΛΗΨΗ LADOSE ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΕΓΚΥΜΟΣΥΝΗ

ΕΡΩΤ.: Καλησπέρα. Ladose και εγκυμοσύνη. Αν μια γυναίκα πάσχει από αγχώδη κατάθλιψη και πρέπει να παίρνει τα Ladose, τί συνέπειες μπορεί να έχει αυτό στην εγκυμοσύνη?

ΑΠΑΝΤ.: Καλησπέρα, τα ladose κατατάσσονται στην κατηγορία C φάρμακα στην κύηση, δηλαδή στα φάρμακα που δεν έχει αποδειχθεί ότι προκαλούν βλάβη στο έμβρυο. Αν μια γυναίκα χρειάζεται να τα παίρνει, δεν υπάρχει λόγος να τα σταματήσει στην εγκυμοσύνη.
-------------------------------------------------------------
ΣΥΧΝΕΣ ΚΥΣΤΙΤΙΔΕΣ

ΕΡΩΤ.: Καλημέρα σας, κ. Βάντζου. Το πρόβλημά μου είναι το εξής. Είμαι 41 χρονών και εδώ και χρόνια παρουσιάζω τακτικά κυστίτιδα, 5-6 φορές το χρόνο. Η κυστίτιδα παρουσιάζεται μετά από πολύωρα ταξίδια, όταν κουραστώ ή στενοχωρηθώ πολύ για κάτι, αλλά τις περισσότερες φορές εμφανίζεται την επόμενη μέρα της σεξουαλικής επαφής με το σύζυγο μου...
Παλιά έκανα ουρολογικές εξετάσεις κάθε φορά που είχα ενόχληση και δε βρίσκαν μικρόβια ποτέ. Έκανα και καλλιέργεια κολπικού υγρού, καθαρή κι' αυτή... Ο γιατρός μου έγραφε Νorocin, αλλά τα τελευταία χρόνια άλλαξα γυναικολόγο και αυτός μου προτείνει τα Furolin, όταν εμφανίζεται το πρόβλημα. Παίρνω και cranberry caps. 1 καθημερινά εδώ κι ένα χρόνο, παίρνω και πρόπολη, τηρώ σχολαστικά τους κανόνες υγιεινής και πίνω αρκετά υγρά....
Ειλικρινά έχω κουραστεί πολύ μ΄αυτή την ιστορία και πολλές φορές αποφεύγω μέχρι και την ερωτική επαφή γιατί φοβάμαι τυχόν επακόλουθα!! Υπάρχει κάτι άλλο, σας παρακαλώ πολύ, που μπορώ να κάνω, ώστε να γλιτώσω απ' αυτό το πρόβλημα, το οποίο επηρεάζει αρνητικά την καθημερινότητα μου και χαλάει την ποιότητα της ζωής μου; Έστω κάποιο φάρμακο που μπορώ να παίρνω πριν την επαφή έστω; Μήπως να κάνω κάποιες ειδικές εξετάσεις;
Περιμένω την απάντηση σας. Σας ευχαριστώ πολύ εκ των προτέρων...

ΑΠΑΝΤ.: Καλημέρα. Προσωπικά διαφωνώ με τη λήψη αντιβίωσης στις κυστίτιδες, αφού δεν υπάρχει μικρόβιο. Εάν ο σύζυγος δεν έχει κάνει εξετάσεις (καλλιέργειες), καλό θα ήταν να κάνει. Με το να παίρνετε αντιβίωση σε κάθε επεισόδιο, καταστρέφετε την χλωρίδα του οργανισμού σας. Η δοσολογία του cranberry μπορεί να αυξηθεί σε δύο ημερησίως κατά τα επεισόδια. Και φυσικά να πίνετε πολλά υγρά.
-------------------------------------------------------------
ΑΣΤΑΘΕΙΑ ΤΟΥ ΚΥΚΛΟΥ

ΕΡΩΤ.: Καλησπέρα σας, κυρία Χριστίνα!!! Έμαθα για εσάς μέσω του μέσου κοινωνικής δικτύωσης facebook και πήρα το θάρρος να σας θέσω το ερώτημα μου!! Είμαι 21 χρονών και δεν είχα ποτέ σταθερό κύκλο... Τον τελευταίο καιρό όμως η περίοδος μου μπορεί να εμφανίζεται και δύο φορές το μήνα. Υπάρχει ροή αλλά αρκετές φορές το αίμα έχει καφέ χρώμα. Να σημειωθεί ότι τον τελευταίο καιρό ψυχολογικά δεν είμαι πολύ καλά λόγω κάποιων οικογενειακών και προσωπικών συμβάντων (το αναφέρω γιατί ξέρω ότι συνήθως παίζει ρόλο η ψυχολογική μας κατάσταση). Το γεγονός αυτό με έχει προβληματίσει και ανησυχώ ιδιαίτερα! Θα ήθελα να σας ρωτήσω, αν είναι κάτι που πρέπει να με κάνει να ανησυχήσω, αν παίζει ρόλο ότι έχω ερωτικές επαφές και, τέλος, τι θα μπορούσα να κάνω γι' αυτό! Ευχαριστώ πολύ για το χρόνο σας!!

ΑΠΑΝΤ.: Καλημέρα. Η περίοδος και η φυσιολογική της λειτουργία είναι συνάρτηση πολλών παραγόντων, κυρίως ορμονικών. Σίγουρα ο ψυχολογικός παράγοντας και το άγχος παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο. Πρέπει όμως να εξεταστείτε από γυναικολόγο, ώστε να αποκλεισθεί οποιοσδήποτε παθολογικός παράγοντας που μπορεί να υπάρχει.
-------------------------------------------------------------
ΒΙΟΧΗΜΙΚΕΣ ΑΠΟΒΟΛΕΣ - ΜΕΣΟΚΥΚΛΙΚΗ ΑΙΜΟΡΡΟΙΑ

ΕΡΩΤ.: Κα Βάντζου, καλησπέρα σας. Πήρα το θάρρος να σας ενοχλήσω γιατί σας παρακολουθώ αρκετό καιρό τώρα μέσα από διάφορες σελίδες που γράφετε στο Internet και μου αρέσει πολύ ο τρόπος με τον οποίο αντιμετωπίζετε όλες εμάς που έχουμε κάποιο γυναικολογικό πρόβλημα. ...
Είμαι 37 ετών, καπνίστρια με φυσιολογικό βάρος. Πριν λίγα χρόνια έκανα αφαίρεση ινομυωμάτων. Σχεδόν αμέσως μετά το χειρουργείο ξαναβγήκαν 2-3 περίπου ινομυώματα (σήμερα είναι περίπου 2-2,5 εκ. το καθένα) και παράλληλα απέκτησα και μια σοκολατοειδή κύστη 2,5 εκ. στην αριστερή ωοθήκη επίσης. ...
Το πρόβλημα είναι πως έχω στο ενεργητικό μου 7 βιοχημικές αποβολές (η τελευταία αποβολή πριν 3 μήνες) μέσα σε 3,5 χρόνια με αρκετά εύκολες συλλήψεις...
Τις πρώτες 2-3 φορές, μου έλεγαν τυχαίο... Μετά μου είπαν για τα αντιπατρικά, τα οποία έκανα, βγήκαν αρνητικά, αλλά δεν αποφάσισα να κάνω το εμβόλιο. Στην τελευταία αποβολή έκανα ανοσοφαινότυπο, βγήκαν τα ΝΚ 17,5 %, μου συστήθηκε το σχήμα salospir-utrogestan-κορτιζόνη-intralipids από την πρώτη μέρα θετικού τεστ... Το έκανα κι αυτό, αλλά πάλι βιοχημική στην 35η μέρα. Το μόνο λοιπόν που δεν έχω δοκιμάσει να κάνω είναι ηπαρίνη.... Αποφάσισα να κάνω το πλήρες πακέτο της θρομβοφιλίας (πριν 2 χρόνια είχα κάνει τις πολύ βασικές και είχαν βγει καλές) και από όλο το κατεβατό το μόνο που βρέθηκε είναι πως είμαι ομόζυγη στο MTHFR.
Δεν έχουμε κάνει καρυότυπο, και δεν έχω κάνει και υστεροσκόπηση. Έκανα όμως πριν μερικούς μήνες 4D υπερηχογράφημα: Το ενδομήτριο απεικονίζεται καθαρό και δεν επηρεάζεται από τα ινομυώματά μου, έκανα και doppler το οποίο επίσης ήταν καλό.
Μέσα σε όλη αυτή τη στεναχώρια, μου συμβαίνει και το εξής παράδοξο στους 2 τελευταίους κύκλους μου : γύρω στην 10-12 μέρα παρατηρώ μικρή αιμόρροια, η οποία κρατάει 3-4 μέρες. Νιώθω πως γίνεται ωορρηξία αυτές τις μέρες, αλλά πάλι πρώτη φορά μου συμβαίνει η ωορρηξία να συνοδεύεται από αίμα και δεν ξέρω τι να υποθέσω. Φοβάμαι μήπως φταίει η κύστη; Τα ινομυώματα;
Τα χρόνια περνάνε και απ' ότι βλέπω για μένα γίνεται όλο και πιο ακατόρθωτο να κάνω παιδί... Θα ήθελα να μου πείτε την γνώμη σας...

ΑΠΑΝΤ.: Καλημέρα. Καταλαβαίνω την ταλαιπωρία σας και την απογοήτευσή σας. Πιστεύω ότι όλα αυτά που έχετε κάνει είναι σωστά, αλλά καλό θα ήταν να κάνετε και καρυότυπο. Επίσης, μάλλον θα χρειαστεί να κάνετε και ορμονικές εξετάσεις και για το θέμα την μεσοκυκλικής αιμόρροιας, όπως εξετάσεις θυρεοειδούς.
-------------------------------------------------------------
ΑΝΩΜΑΛΙΑ ΠΕΡΙΟΔΟΥ

ΕΡΩΤ.: Καλησπέρα, γιατρέ. Θα ήθελα να ρωτήσω κάτι. Πριν 3 χρόνια είχα μείνει έγκυος κι έκανα έκτρωση. Τώρα προσπαθώ να κάνω παιδάκι με τον άντρα μου. ... Τον τελευταίο μήνα είχα καθυστέρηση 6 μέρες με πόνους περιόδου κι αδιαθέτησα την 7η μέρα, χωρίς πρήξιμο στο στήθος (που συνήθως πρήζεται). Από τότε που αδιαθέτησα έχω πόνο, όχι περιόδου αλλά τσιμπήματα, μια αριστερά, μια δεξιά, έντονη αίσθηση πείνας και από την καθυστέρηση κι ακόμα και τώρα έχω παρατηρήσει δέκατα, όταν βάζω θερμόμετρο. Υπάρχει περίπτωση εγκυμοσύνης ή κάποιο άλλο πρόβλημα;

ΑΠΑΝΤ.: Καλησπέρα. Από τη στιγμή που είχατε καθυστέρηση, καλό θα ήταν να κάνετε μία εξέταση β χοριακής αίματος, για να δείτε αν υπάρχει εγκυμοσύνη. Εάν είναι αρνητική, τότε θα πρέπει να περιμένετε μέχρι την επόμενη περίοδό σας και αν πάλι υπάρχει κάποια ανωμαλία να επισκεφτείτε το γυναικολόγο σας για να σας εξετάσει. Πάντως μην ανησυχείτε. Δεν ακούγεται σοβαρό.
-------------------------------------------------------------
ΚΟΛΠΙΚΑ ΥΠΟΘΕΤΑ

ΕΡΩΤ.: Καλησπέρα, θα ήθελα να σας ρωτήσω κάτι... Πριν ένα μήνα έπαθα ουρολοίμωξη και έπειτα από μια αγωγή έπαθα και μύκητες. Πήγα στο νοσοκομείο και ο γιατρός μου έδωσε cantesten και είναι σήμερα η δεύτερη μέρα που το βάζω, αλλά μετά σχεδόν από μία μέρα που το έχω βάλει βλέπω, στο εσώρουχό μου, και τα αποβάλλει ο οργανισμός μου. Έτσι γίνεται; Τί πρέπει να κάνω; Σας ευχαριστώ πολύ....!!!

ΑΠΑΝΤ.: Καλησπέρα. Τα κολπικά υπόθετα πρέπει να τα χρησιμοποιείτε το βράδυ, όταν ξαπλώνετε, ώστε μέχρι το πρωί να έχουν απορροφηθεί. Εάν ακολουθείτε αυτές τις οδηγίες και πάλι έχετε αυτό το πρόβλημα, καλό είναι να χρησιμοποιήσετε κολπική κρέμα ή να πάρετε χάπια.
-------------------------------------------------------------
ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΚΑΙ ΑΙΜΑ

ΕΡΩΤ.: Καλησπέρα σας. Είμαι 18 χρόνων. Έχω άστατο κύκλο και για πρώτη φορά μου συμβαίνει κάτι πολύ περίεργο. Έχω επαφή ελεύθερη με το αγόρι μου, αλλά δεν τελειώνει μέσα... Σήμερα έχω 19 μέρες καθυστέρηση. Από χθες έχω έντονο τσούξιμο, όταν κατουράω και, όταν σκουπίζομαι, έχω λίγο αίμα προς ροζ με κόκκινο. Μήπως μπορείτε να μου πείτε τι μπορεί να είναι?

ΑΠΑΝΤ.: Καλησπέρα. Πρέπει να κάνετε ένα τεστ κύησης και, αν είναι αρνητικό, να κάνετε γενική και καλλιέργεια ούρων.

Χριστίνα Π. Βάντζου
Μαιευτήρας - Χειρουργός Γυναικολόγος
cvantzou@hotmail.com
https://www.facebook.com/Christina.Vantzou.Gynecologist

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.