Πέμπτη 21 Νοεμβρίου 2013

Πιθανές παρενέργειες προγεστερόνης

ΕΡΩΤ.: Γεια σας, γιατρέ. Θα 'θελα κι εγώ με τη σειρά μου να σας κάνω μια ερώτηση που εδώ και πολύ καιρό με προβληματίζει. Είμαι 18 εβδομάδων έγκυος και σχεδόν από την αρχή της εγκυμοσύνης μου παίρνω τα χάπια Utrogestan 200MG επί 3 φορές την ημέρα. ... Παρόλο που τα καφέ υγρά έχουν σταματήσει εδώ και πολλές βδομάδες και γενικά δεν έχω κάποιο πρόβλημα, ο γιατρός μου δεν θέλει να σταματήσω την προγεστερόνη, έως ότου γίνει ο επόμενος μεγάλος υπέρηχος (β΄ επιπέδου).
Η ερώτησή μου είναι η εξής: τί συνέπειες μπορεί να έχουν αυτές οι ορμόνες στο μωρό?? Κάπου διάβασα ότι οι υψηλές δόσεις προγεστερόνης προκαλούν διαφορετικού βαθμού αρρενοποίηση σε θηλυκά έμβρυα, υπερτροφίες και διάφορα τέτοια. Ποιά είναι η γνώμη σας???
Σας ευχαριστώ πολύ.

ΑΠΑΝΤ.: Καλησπέρα.
Όπως όλα τα φάρμακα, έτσι και η προγεστερόνη έχει κάποιες ανεπιθύμητες ενέργειες, που όμως δεν θα πρέπει να σας απασχολούν, γιατί είναι τόσο σπάνιες και συμβαίνουν σε τόσο μεγάλες δόσεις, που πρακτικά είναι μηδαμινές. Την προγεστερόνη τη χορηγούμε σε καταστάσεις επίφοβες για αποβολή ή πρόωρο τοκετό. Δεν μπορώ να ξέρω για ποιο λόγο σας τη χορηγεί ο γιατρός σας, ενώ τα συμπτώματά σας έχουν υποχωρήσει. Αυτό που πρέπει να προσέξετε, όταν τη διακόψετε, είναι να μειώσετε σταδιακά τη δοσολογία πριν τη σταματήσετε εντελώς.
Εύχομαι με το καλό!


Χριστίνα Π. Βάντζου
https://www.facebook.com/Christina.Vantzou.Gynecologist

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.